Podstawowe elementy zdrowego stylu życia

Obecnie wiele mówi się, że coraz więcej ludzi zapada na tak zwane choroby cywilizacyjne takie jak cukrzyca, nadciśnienie, a także otyłość i wszystko, co się z nią wiąże. Wpływ na tak dużą ilość osób uskarżających się na te dolegliwości ma sposób, w jaki obecnie żyjemy. Siedzący tryb życia, zła dieta czy brak ruchu to główne czynniki, które na to wpływają. Jak zatem żyć, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia tych chorób oraz doczekać w zdrowiu późnych lat?

Zbilansowana dieta to podstawa

Jednym z podstawowych czynników, które wpływają na nasze zdrowie, jest odpowiednio zbilansowana dieta. Niestety żyjąc w pośpiechu i stresie, zapominamy o tym podstawowym elemencie wpływającym znacznie na nasze zdrowie. Jak zatem powinna wyglądać odpowiednia dieta? Musi ona być odpowiednio zbilansowana, by dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych składników odżywczych. O ile nie ma się żadnych problemów związanych z nietolerancją pokarmową czy uczuleń, w diecie powinny znaleźć się wszystkie cenne dla zdrowia składniki odżywcze, w tym warzywa, owoce, zboża. W dalszej kolejności mięsa. Należy z diety wyeliminować natomiast potrawy tłuste i wysoko przetworzoną żywność, która zawiera konserwanty, barwniki i inne substancje mogące niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie.

Odpowiednia dawka ruchu pozwoli utrzymać prawidłową wagę

Istotne dla zdrowia jest też utrzymanie prawidłowej wagi oraz wydolności organizmu. Tutaj należy zatem zapewnić sobie codziennie odpowiednią dawkę ruchu. Nie trzeba od razu zostawać biegaczem, czy pokonywać na rowerze dużych dystansów. Pierwszym krokiem ku zdrowiu i lepszej kondycji będą codzienne spacery. Wystarczy już co najmniej pół godziny spokojnego spaceru każdego dnia, by polepszyć swoją wydolność organizmu, a także samopoczucie. Z czasem można zwiększyć swoją aktywność. Osoby w pełni zdrowe mogą zdecydować się na bieganie. Te, które mają problemy ze stawami po konsultacji z lekarzem mogą zdecydować się na zajęcia na basenie, nordik walking czy specjalne zajęcia w klubach fitness.

Złe nawyki idą w odstawkę

Wprowadzenie zdrowych nawyków to jedno. Drugą kwestią jest pozbycie się tych złych. Tak jak to zostało wyżej wspomniane, z diety należy wyeliminować tłuszcze zwierzęce i tak zwane śmieciowe jedzenie. Należy też unikać używek, w tym alkoholu. Dobrze jest też rzucić palenie, które wpływa bardzo niekorzystnie na zdrowie. Istotne jest też prawidłowe rozłożenie posiłków w ciągu dnia i niepodjadanie pomiędzy nimi. Warto też wprowadzić zmiany w swoim codziennym trybie funkcjonowania i postawić większy nacisk na nocny wypoczynek. Jeżeli będzie on efektywny, organizm będzie lepiej funkcjonował i znacznie polepszy się samopoczucie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *