Jak utrzymać prawidłową masę ciała?

Praca nad smukłą sylwetką nie jest łatwa, a utrzymanie wagi po odchudzaniu tym bardziej. Często można schudnąć w niedługim czasie, ale efekty nie utrzymują się długo. Dlaczego? Wracają złe nawyki i brak motywacji, czyli dwa kluczowe elementy, których najtrudniej się pozbyć.

Praca nad smukłą sylwetką nie jest łatwa, a utrzymanie wagi po odchudzaniu tym bardziej. Często można schudnąć w niedługim czasie, ale efekty nie utrzymują się długo. Dlaczego? Wracają złe nawyki i brak motywacji, czyli dwa kluczowe elementy, których najtrudniej się pozbyć.

Od czego zacząć?

Jeśli udało Ci się zrzucić kilka zbędnych kilogramów, teraz najważniejszym zadaniem będzie utrzymanie stałej wagi. Przede wszystkim nie daj się zwieść myślom, że kilka odstępstw od zdrowego żywienia nie zaszkodzą Ci. Wystarczy, że zaczniesz podjadać między posiłkami, a w diecie znów znajdą się słodycze i przetworzone produkty. To wszystko jest początkiem powrotu do starych nawyków i posypania się Twojego planu na odchudzanie. 

Koniecznie musisz trzymać się stałych pór posiłków  i jeść więcej razy dziennie, a w mniejszych porcjach.  Nie oszukuj siebie na diecie, ale trzymaj się ustalonych wcześniej reguł. Ze zdrowym odżywianiem połącz, chociaż kilkuminutowy trening dzienny na świeżym powietrzu. Jeśli nie masz takiej możliwości, wykonaj kilka ćwiczeń w zaciszu własnego domu. Ważne, aby kontynuować rozpoczęty kiedyś plan, który doprowadził Cię do widocznych efektów diety – smuklejszej sylwetki i lepszego samopoczucia.

Białko i dobrze zbilansowana dieta w menu to podstawa

Nikt nie schudnie trwale, stosując restrykcyjne diety i głodówki. Organizm potrzebuje cennych składników odżywczych, wśród których nie brakuje zdrowych tłuszczy, węglowodanów i przede wszystkim białek. Każdy z tych składników powinien znaleźć się w pożywnym śniadaniu, które dostarczy solidnej energii na dalszą cześć dnia.

Gdzie szukać zdrowych źródeł białka? Na pewno warto komponować posiłki na bazie jajek, pestek słonecznika, soczewicy, płatek owsianych, serka wiejskiego i ryb.  Pieczywo pełnoziarniste posmarowane smacznym masłem orzechowy czy masłem z awokado to świetny pomysł na dobry początek dnia. Do tego dodaj sałatkę owocową i kubek kakao bogatego w magnez. Zdrowo, kolorowo i niskokalorycznie – tak powinny wyglądać nie tylko śniadania, ale też pozostałe posiłki.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Nie zapominaj też o detoksie. Usuwanie toksyn z organizmu to podstawa do lepszego samopoczucia i utrzymania stałej wagi. Oprócz tego wysypiaj się, pij dużo wody i świeżych soków oraz unikaj stresu. Odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha to wina właśnie hormonu stresu kortyzolu. Zadbaj więc co dobre samopoczucie i ciepłe relacje z bliskimi, aby czuć siłę i motywację do ciągłej pracy nad sobą.

Pamiętaj też, że nie ma diety cud, która sprawi, że schudniesz w kilka dni. Owszem, Twoja waga może spaść poprzez usunięcie z organizmu wody i masy mięśniowej. Tkanka tłuszczowa jednak zostanie, jeśli nie popracujesz nad nią nieco dłużej i efektywniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *